Slowaakse taalwet is een schande voor Europa

Taalrechten In centraal Europa.

Slowaakse taalwet is een schande voor Europa

Postby Maastricht75 » Mon Feb 15, 2010 10:58 pm

Volgens de Slowaakse wetgeving is het verboden om Engels en of Nederlands te praten in Slowakije.
Ik begrijp in hemelsnaam niet hoe het mogelijk is dat een dergelijk land lid is geworden van de Europese Unie.
Hoe kan het zijn dat een landje, dat nota volgens de geallieerden geen bestaansrecht meer had, in 1993 op de landkaart van Europa verschijnt en vervolgens in een sneltreintempo allerlei verdragen en wetten ondertekend, vervolgens de toetreding van de Europese Unie afwacht.
Daarna nog even snel de Euro laat invoeren, zodat het als dwergeconomie wel van de Europese lusten kan profiteren.
Hierna gaan ze in 2009 een wet invoeren-die haaks staat op alles waar Europa voor staat-, die het nota bene mogelijk maakt om het spreken van het Engels , Duits of Nederlands te verbeiden en of het schriftelijke gebruik van deze talen te beboeten.
Maastricht75

Re: Slowaakse taalwet is een schande voor Europa

Postby LIBERAAL » Thu Feb 25, 2010 12:08 pm

Tja, zelf was ik ook dolgelukkig toen Slowakije en later Roemenie lid warden van de Europese Unie. Ik dacht zelf dat de Europese Unie en alle afspraken die er waren gemaakt een soort waarborg zouden zijn , zodat er geen Joegoslavie – toestanden meer konden plaatsvinden.

Dit zijn nu juist de momenten dat ik me doodschaam om als – Nederlander in Europa te zijn geboren. De Amerikanen hebben bijvoorbeeld niet zo veel Folklore,
cultuur geschiedenis, oude kastelen etc als wij European, maar tegelijkertijd zijn ze een stuk beschaafder en humaner dan de Europeanen.

China is intussen een opkomende wereldmacht en economische macht aan het worden en Europa zal nooit, maar dan ook nooit in staat zijn om een consistente en effectieve buitenlandse politiek te voeren. Politiek Economie en mensenrechten zijn geen zaken , die niet met elkaar te maken hebben.

Slowakije is het levende bewijs, van een historische fout op de landkaart van Europa, een achterblijfsel van een achterlijk nazi staatje dat is opgericht door Adolf Hitler.
Na Joegoslavië Srebrenica etc, val het steeds weer op dat Europa niet in staat is om de huidige mensenrechtenschandingen van de Slowaakse staat eenduidig te veroordelen.

Slowakije toont aan dat de Europese appel van binnen rot is omdat er wel een hele vieze worm binnen zit, die doodleuk aan het fundament van mensenrechten aan het knagen is.
LIBERAAL

Re: Slowaakse taalwet is een schande voor Europa

Postby FRANKVANM » Sat Mar 06, 2010 9:06 pm

Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Gewone mensen trekken zich niets aan van deze stomme dingen van de politiek.
Ik ben heel vaak door Slowakije heen gereden en ik ben er pas nog geweest.
Ik heb helemaal niets en niets van die taalwet gemerkt.
In Kosice en Bratislava kom je juist super veel afbeeldingen in de Engelse taal tegen.

Wel vind ik die Slota een hele nare man. Ik vind het echt niet normaal dat je een volk met kanker vergelijkt. :shock: :shock:

Ik vind dat echt asociaal dat zoiets niet wordt bestraft.
FRANKVANM

Return to 3-Taalrechten in Centraal Europa